Mūsų pasirinktas sprendimas simbolistinis. Nesinorėjo iliustratyviai vaizduoti bėgantį į įvykio vietą ugniagesį gelbėtoją…
Ugniagesio profesija yra viena pavojingiausių, todėl tai įprasminti pasirinkau simbolinę milžino figūrą, dideliais žingsniais skubančią į pagalbą žmonėms. „Ugniavandenis“ – toks skulptūros pavadinimas. Tai ženkliška, lakoniška, simbolinė žmogaus figūra, jungianti savyje 2 stichijas: ugnį ir vandenį. Turbūt sutiksite, kad be ugnies žemėje nebūtų ugniagesių, o be vandens jie negalėtų užgesinti gaisro, todėl šių priešingų pradų akistata mano nuomone ir yra svarbiausia skulptūrinėje kompozicijoje. Vienoje rankoje simbolinis ugniagesys neša ugnies liepsną, kitoje- vandens lašą. Liepsna ir lašas yra spalviškai išskirti siekiant teisingos ir suprantamos asociacijos. Figūra dėvi šalmą, kuris semantiškai primena senovinį Šv. Florijono, ugniagesių globėjo, šalmą.
Spalvinis skulptūros sprendimas yra labai svarbus, nes spalva net ir neišprūsusiam žiūrovui leidžia identifikuoti šį objektą kaip meno kūrinį. „Ugniavandenis “ turi būti gerai matomas iš įvairių rakursų ir dominuoti aukštų medžių bei pastatų kontekste. Pasirinkau tamsiai mėlyną spalvą ( aliuzija į ugniagesių uniformas ), kuri išsiskirs tiek žaliame gamtos fone vasarą, tiek ir apie žiemą.
Apšvietimo sprendimo autorius- šviesos dizaineris:
Antanas Pocevičius (Firma „Arcluce“).
Foto: Artūras Jendovickis.